INTAN SYAKINAH ♕
ape tu KawanKapal ?
Thursday, December 29 @ 2:44:00 PM | 0 Comment [s]


ekhemm. Hellooo :o okay, tajuk kali ini ialah, ehh jap, ialah ke adelah? arggh! aku memang tak pandai tatabahasa! okay tajuk hari ni: KawanKapal. ape tu KawanKapal? haa~ kalau nak tau ape tu KawanKapal, pergi kat GoogleTranslate. sekian terima kasih. haha. okay, entry kali ni bukan nak translate perkataan KawanKapal. tapi aku cerite pasal KawanKapal. aku tau, korang mesti malas nak pergi GoogleTranslate kan? meyh lah aku bagi tau, KawanKapal tu Friendship. \macamlahakusorangjeyangtau/

okay, korang dah pun tau ape tu KawanKapal an? so korang pon mestilah tau kenapa aku letak gambar Selena dengan Demi ni kan? aku bukanye ape, aku malaslah cakap panjangpanjang pasal Selena ni -,- haha ape ape pon dia sangat comel kan kan? \mengakujugakakuyangdiacomel/ TAPI sorry to say! sorry to say! aku memang tak suke dia cium Justin! lalala~ sebenarnye, aku baru ber-blogwalking dekat blog kawan kawan aku, ade pergi hong kong, ade asyik tukar layout, ade pasal k-pop, ade pasal cokelet, ade pasal mandi rumah orang, ade ade ade. haha. yang aku bengang bile BW kat blog Amalina! pergh! dah lah curik gambar aku, lepas tu kutuk aku bagai! memang nak kene tibai dengan aku ni! siap kau sekolah nanti!

so, lepas aku BW, tercetus idea untuk menaip. haha. PERSAHABATAN. korang tau ape makne persahatan? mesti tak kan? kawan je tau! haha :b okay, persahatan ni adelah salah satu hubungan yang dijalinkan tidak kire berape orang, jantina, kaum, agame dll. memandai aku je buat istilah. haha,  tapi aku yakin, kebayankkan orang hanya akan berkawan dengan kaum yang same. macam aku! haha okay, kawan memang senang nak cari, nak nak bile dah ade fb twitter bagai, lagi lah senang. ade orang beribu friend list, follower, tapi sorag pon tak pernah tegor. pikir nak jadi hottstuff je. tapi kawan baik tu jarang kite jumpe an an? 

aku bukan nak cakap ape lah kan, seriously, aku bukan kawan yang baik, tapi cube untuk jadi kawan yang baik. yelah, bukan senang tau nak jadi kawan yang baik. kite kene setia, care, respect, jadi telinga kepade masalh kawan, kadang kadang jadi counselor, kadang kadang jadi doctor, kadang kadang kena jadi pesakit mental. haha, aku yakin yang aku ade sifat yang last tu :)

nak jadi kawan aku memang senang. addlah facebook, mentionlah kat twitter. atok hang! haha, sorry to say lah kan, aku bukan macam tu! okay, aku bukannye poyo sangat nak pilihpilih kawan. tapi kadangkadang aku pilih jugak lah. haha, bahase KapLamYaNga dah keluar ;) okay, dah name pon Kawan, mestilah kene sekepale dengan kite. betol tak? sape nak kawan dengan aku kene simple, baik, kelakar, sengal sengal sikit, lurus untuk aku buli \Syira/ haha, dan Belieber :) yang tu bonus untuk jadi kawan aku. haha. act bayank lagi, ikot kepale otak aku lah untuk pilih seseorang tu sebagai kawan aku atau bahan umpatan aku :b

seriously, aku memang tak suke kawan yang menghasut aku ke jalan yang sesat! well, i've it before. tapi dia mungkin dah berubah. lagi, aku tak suke kawan yang memakse aku buat bende yang aku tak suke. kalau nak tau, aku susah nak cakap 'TakNak', aku taktau kenape susah mulut aku nak cakap perkataan tu. tapi aku akan practice cakap bende tu! dan lagi satu, jangan nak mengade sangatlah kan, mengade sikit takpe. macam aku. haha. -,-

okay, kite tak boleh buat semua orang suke kat kite, aku yakin ade jugak orang tak suke kat aku -,- tapi aku tak kesah pon. ape ape pon jadilah kawan yang baik dan bukannye kawan makan kawan ;)



Older Post | Newer Post


Assalammualaikum and Hello. Just call me Kyna. First cry on 5Sept. 19 years old. This is my life. And i love it. Diploma in science :)
dashboard//follow


be a better muslim ✿
happy family ت
lose weight ➘
I phongg ✆
BFF ☺☻
prince charming ♥♡
fly all over the world ✈✈✈