INTAN SYAKINAH ♕
BITTERsweet
Tuesday, December 11 @ 3:57:00 PM | 0 Comment [s]



Assalamualaikum and Hye everyone :) before this, aku ade bagitau nak buat post about what i felt sepanjang tahun ni. soo, in this entry, i will do so :) suke tak? suke tak? haha. satsat \adekeorangbace?/ ouhh, do i care? this is my blog! so, suke hati lah kan? haaa~ sepp siket :)

Hmm, kalau korang perasan, at previous entry, yang birthday Justin tu, aku ade cakap ade emergency case kan? act, my beloved ayah start sakit sakit. hmm, masuk hospital, keluar hospital. and at the same time examination is held. memang tak expect utuk score papepon. mane taknye, habis je sekolah, siap siap pergi hospital kat melake. everyday ok. memang tak sangke boleh lalui semua tu.

then, one week before 28Mac, ayah pon keluar hospital even he's not totally well. maybe ayah boring duduk sane and nak spent more time with his family kot. result exam pon keluar, hmm, biology memang hancur lah, tapi my add math dapat A. and aku ingat lagi ayah cakap 'Bio tu bace kinah'. haha. start from that, aku asyik focus kat Bio je, siap buat cute notes lagi. hmm.

One week ayah kat rumah memang die makin lame, makin teruk. cume die tak bagitau kiteorang yang die sakit sebenarnye. last cerite yang kite orang tengok same same, Merlin. haiih, rindunye moment tu. and the next day, aku pegi skolah macam biase, ayah pulak pegi dialysis. aku iron baju, ayah pon pegi dngn abang. kat sekolah, Cikgu Kucai sruh aku jmpe cc, die ckap ayah aku masuk hospital balik. ok, aku ingat die masuk mcam biase je. so, mak and akak aku tkdelah jmput aku dulu. aku pon balik ngan Syira.

Lepak rumah Syira jap, then mak aku ambik, die ckap ayah teruk, masuk CCU, ok, aku nangis. sampai je hospital, aku pergi wad CCU tu, Ya Allah, tak tau nak ckap mcam mne, air mate mmang tak boleh tahan. tak prnah kot aku tngok ayah aku mcam tu. dngan tube masuk kat mulut. dangn mesin yang tettt tettt tettt. haiihh, Allah je yang tau.

Hari selase, doctor jmpe family aku, and die cakap kemungkinan untuk jntung brhenti amat besar. dapat korang bayangkan perasaan aku mse tu? hari rabu, 28Mac, dalam pukul duebelas tngah hari, doctor panggil balik, and die cakap bile bile mase je ayah aku boleh pergi. Ya Allah. cepatnye mase berjalan. and habis je aku bace Yassin, ayah aku pon pergi dengan amannye dlam pukal tiga setengah.

Aku. family aku. hanya tabah mengadapi dugaan yang berat ni.mase tu, aku tak tau mcam mane aku nak go on dengan life yang baru ni. sampai je rumah, memang tak sangke, ramai giler orang yang datang. aku bersyukur sangat. lepas maghrib ayah selamat diekebumikan. semuanye berjalan dngan lancar dan cepat.

Seriously, aku tak boleh nak share cerite sedih aku ngan kawan aku. taktau knape. maybe sebab aku dikenali sebagai budak yang happy memanjang, suke gelak. hmm, papepon, kawan jugak lah yang buat aku gelak balik. thanks kawan. sebab sabar and always behind me.

dan sekarang, aku hidup dengan memori pahit manis aku dengan ayah and nasihat nasihat die. finally, Ayah, SPM dah habisss!!!! :')



Older Post | Newer Post


Assalammualaikum and Hello. Just call me Kyna. First cry on 5Sept. 19 years old. This is my life. And i love it. Diploma in science :)
dashboard//follow


be a better muslim ✿
happy family ت
lose weight ➘
I phongg ✆
BFF ☺☻
prince charming ♥♡
fly all over the world ✈✈✈