INTAN SYAKINAH ♕
Perkembangan terkini
Tuesday, November 25 @ 2:47:00 PM | 0 Comment [s]


Assalammualaikum,

Pejam celik pejam celik, dah nak habis dah cuti sem aku. Yeahh, dah masuk sem 4 dah!!! Alhamdulillah. Result aku okay dan ada lah sikit naik dari sem lepas yang jatuh menjunam tak jumpa tanah. Cehh wahh. Hoverr kauu. 

Banyak benda yang aku belajar masa part 3 ni, dari semua aspek lah. Dari kawan sampaiilah ke lecturer. Pasal lecturer, walaupun dia suka emo ke, suka marah marah ke, ajar tak paham ke. Janganlah nak kutuk kutuk belakang. Tak berkat weyy. Serious aku cakap! Korang terimalah seadanya, ikhlaskan hati tu masa belajar. Kalau ada lecturer baik, jangan pulak engkorang pijak kepala dia pulak. Tapi bodek sesikit takpelahhh. Hahaha.

Kawan, hmmm. Haha. Bila dah stress stress belajar naknak bila dah nak dekat final, kawan lah jadi mangsa. Mangsa kena marah, mangsa umpatan, mangsa keseorangan, mangsa ditinggalkan kawan, mangsa dipergunakan. Kalau nak ikutkan memanglah sakit hati kalau kita yang jadi mangsa. Tapi kita tak boleh nak salahkan doerang. Mereka ada hak nak pilih kawan and cara belajar deorang. Semua orang lain lain. Ada orang gelak gelak dengan kawan ni, stress stress dengan kawan lain pulak. Pelik memang pelik. Tapi tu lah University. Kau tak boleh expect semua orang sama macam kau. Semua orang lain, cara belajar, cara berkawan. Ada suka belajar in group, ada suka belajar sengsorang. Kesimpulannya, berkawanlah dengan semua orang dan pandai bawak diri means berdikari. Chillexx and jangan nak emo tak tentu pasal sebab bukan kau je yang stress :)

Ok, sekarang ni aku dalam dilema, aku taknak balik Tapahhhhh!!!! Haa, nampak tak dilema dia?

Kenapa aku taknak balik Tapah? Dah give up ke? Dah taknak study ke? Hmm, bukan macam tu, aku just nak cuti lama sikit, ok tipu, bukan sikit tapi banyak. Cuti lama banyakkkk. Heh heh. Bukan apa, aku nak belajar. Tapi bila fikir penat dia tu, nak hafal Bio nye lagi. Fuhhh,,,, paham tak? Tu tak masuk dengan jauh dari rumah lagi.Grrr,

Tapi tu lah, apa apa pon, kau kena jugak lalui semua tu. Betulkan niat. Niat yang kau ni belajar sebab nak cari redha Allah. Niat nak jadi pandai, nak kerja bagus tu semua sampingan. Yang paling penting, setiap apa yang kita lakukan, niat kita hanya untuk mencari redha Allah. In shaa Allah......




Older Post


Assalammualaikum and Hello. Just call me Kyna. First cry on 5Sept. 19 years old. This is my life. And i love it. Diploma in science :)
dashboard//follow


be a better muslim ✿
happy family ت
lose weight ➘
I phongg ✆
BFF ☺☻
prince charming ♥♡
fly all over the world ✈✈✈